Skip to main content

Veelgestelde vragen

FAQ - Andere

Zit je met vragen in verband met onze andere services? Wil je de hulp inschakelen van een privé detective, maar weet je niet goed hoe of wat? Op deze pagina vind je een antwoord op nog heel wat andere vragen ivm onze services.

Geen antwoord gevonden op je vraag? Contacteer ons gerust!

Wat is pre-employment screening?

Pre-employment screening, ook wel bekend als voorafgaand aan de indiensttreding screening, verwijst naar het proces waarbij potentiële werknemers worden onderzocht voordat ze worden aangenomen bij een organisatie.
Het doel van pre-employment screening is om de achtergrond, referenties, werkgeschiedenis en andere relevante informatie van kandidaten te verifiëren. Dit kan worden gedaan door het uitvoeren van achtergrondcontroles, het controleren van referenties, het verifiëren van academische en professionele kwalificaties, en soms het uitvoeren van drugstests of andere relevante tests.

Pre-employment screening helpt werkgevers bij het nemen van geïnformeerde beslissingen bij het selecteren van nieuwe werknemers en het verminderen van risico's in verband met slechte aanwervingen.

Wat is concurrentiebeding?

Een concurrentiebeding is een bepaling in een arbeidsovereenkomst die de werknemer beperkt om na het beëindigen van het dienstverband in dezelfde branche of binnen een specifieke periode concurrerende activiteiten uit te voeren. Het doel van een concurrentiebeding is om de belangen van de werkgever te beschermen, met name met betrekking tot vertrouwelijke informatie, bedrijfsgeheimen, klantenbestanden en het voorkomen van oneerlijke concurrentie.

Het concurrentiebeding legt beperkingen op aan de werknemer om na het verlaten van het bedrijf niet direct bij een concurrent te gaan werken of een eigen concurrerend bedrijf op te zetten. De geldigheid en de specifieke voorwaarden van een concurrentiebeding kunnen variëren afhankelijk van de wetgeving en de jurisdictie waarin het van toepassing is.

3

Wat is mystery shopping?

Mystery shopping, ook wel bekend als mystery guest of mystery client, is een methode die wordt gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening in een winkel, restaurant, hotel of andere commerciële omgeving te beoordelen. Het houdt in dat een persoon, die vaak een mystery shopper wordt genoemd, zich voordoet als een gewone klant en de winkel of het bedrijf bezoekt om de klantenservice, productkennis, verkoopvaardigheden en algemene ervaring te beoordelen.